Latvijas Nacionālais mākslas muzejs prezentē projektu “No-zīmes” – inovatīvu attālinātās izglītības programmu skolēniem mākslas muzejos
Projektā “No-zīmes” ir sagatavotas 12 jaunas tiešsaistes nodarbības četros mākslas muzejos – Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenajā ēkā, Mākslas muzejā RĪGAS BIRŽA, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā, Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejā. Katrs muzejs piedāvās trīs attālinātās nodarbības – pa vienai sākumskolas, pamatskolas un vidusskolas klašu grupām. Nodarbību saturs skolēniem palīdzēs izzināt un iesaistīties mākslas un dizaina tapšanas procesos, kā arī ļaus ieskatīties muzeju darba aizkulisēs.

 

Programma “No-zīmes” ir izstrādāta ar mērķi radīt inovatīvu, skolēnu auditorijai saistošu un digitālās vides tehnoloģiskajām iespējām īpaši pielāgotu mākslas muzeju izglītības piedāvājumu tiešsaistē. Nodarbībās skolēni varēs attālināti ielūkoties pat tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas, piemēram, krātuvēs. Video formātā notiks tikšanās ar dažādiem mākslas muzeja un kultūras nozares speciālistiem. Projektā piedalās 32 profesionāļi – muzeju vadītāji, mākslas zinātnieki, restauratori, izstāžu kuratori un scenogrāfi, mākslinieki, dizaineri un citi.

 

“Šādas tiešsaistes nodarbības sniedz iespēju skolēniem ne tikai nezaudēt saikni ar muzejiem laikā, kad tie ir slēgti vai nav pieejami grupu apmeklējumiem, bet arī ikdienā, jo īpaši bērniem no galvaspilsētas attālākos reģionos. Ar šo projektu mēs vēlamies uzrunāt arī skolēnus Latvijas diasporas izglītības iestādēs un kopienas, kas bērnus izglīto mājmācībā. Tā ir lieliska izdevība interaktīvi izzināt Latvijas mākslas un dizaina procesus, vēsturi un aktualitātes caur kultūras personību stāstiem,”

 

komentē Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izglītības darba vadītāja Elīna Bērziņa.

 

Projekta “No-zīmes” nodarbības veidotas digitālā mācību platformā Nearpod, kas tiešsaistē un bez reģistrācijas būs pieejama visiem nodarbību apmeklētājiem. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs, piemēram, izzināt mākslas darbu ceļu no to tapšanas līdz izstādīšanai muzeja ekspozīcijās, iepazīties ar dizainera darba aspektiem, kā arī pārdomāt jautājumus par to, kas veido mākslas darbu vai kolekciju vērtību.

 

Pieteikšanās attālinātām grupu nodarbībām programmā “No-zīmes” sāksies septembrī, bet šobrīd jau apkopotas pirmās pilotprojekta dalībnieku atziņas.

 

“Man tiešām patika. Gan video stāsti, gan uzdevumi bija ļoti interesanti. Dažkārt šķiet, ka mācību stundas velkas, bet šī nodarbība pagāja ļoti ātri, jo bija aizraujoši.” (Aleksandra, 10. klase)

 

“Manuprāt, nodarbība bija ļoti interesanta, un es uzzināju daudz ko jaunu. Man patika, ka nodarbības laikā mēs varējām paceļot.” (Rebeka, 10. klase)

 

Projekta nosaukums cēlies no idejas par mākslas un kultūras zīmju kopīgu izzināšanu jeb to nozīmju meklējumiem. Zīme kā mākslinieku atstāti vēstījumi mākslas darbu formātā un kā zīmes, kas caurvijušās dažādu kultūru mantojumiem tūkstošiem gadu no alu gleznojumiem līdz pat digitālajai mākslai.

 

Projekts tiek īstenots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.

Saistītās izglītības programmas
news-image
No-zīmes: Kā dizaineri un mākslinieki iedvesmojas no dabas?
Nodarbībā “No-zīmes: Kā dizaineri un mākslinieki iedvesmojas no dabas?” Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs sākumskolas klašu skolēniem piedāvā izzināt to, kas ir skicēšana, kā mākslinieki iedvesmojas no dabas un kā mākslinieki un dizaineri izvēlas materiālus savu ideju realizēšanai.
news-image
No-zīmes: Kā notiek dizaina process?
Nodarbībā “No-zīmes: Kā notiek dizaina process?” Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs pamatskolas klašu skolēniem piedāvā izzināt to, kā atbildīgi izvēlēties materiālus un izmantot tos atkārtoti un to, kā strādā dizainers un kā top dizaina objekti.
news-image
No-zīmes: Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā?
Nodarbības “No-zīmes: Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā?” ietvaros Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs vidusskolas klašu skolēniem piedāvā izzināt to, kā dizains ienāk mūsu ikdienā, kas ir labs dizains un kā izmantot burtus interjerā un navigācijas dizainā.
news-image
No-zīmes: Kā šifrēt mākslas valodu?
Sākumskolas vecuma skolēniem radīta interaktīva tiešsaistes nodarbība “No-zīmes: Kā šifrēt mākslas valodu?” iepazīstina ar dažādās pasaules kultūrās atšķirīgi izmantotām zīmēm un simboliem. Izmantojot video stāstījumus, spēļu elementus, zīmēšanas uzdevumus, atvērtus jautājumus un 360 grādu fotoattēlus, nodarbībā pētīsim, kā atpazīt un izzināt mākslas pasauli sev apkārt.
news-image
No-zīmes: Vai skaistuma ideāli ir mainīgi?
Interaktīva tiešsaistes nodarbība “No-zīmes: Vai skaistuma ideāli ir mainīgi?” pamatskolas vecuma skolēniem tematiski veidota ap skaistuma izpratni dažādos laikos un kultūrās. Izmantojot video stāstījumus, spēles elementus, asociāciju vingrinājumus un diskusijas, nodarbībā pētīsim, ko mākslas darbi vēsta par vides un laika ietekmi uz sabiedrības priekšstatiem par skaistumu.
news-image
No-zīmes: Kas nosaka mākslas un kolekciju vērtību?
Vidusskolēniem radīta interaktīva tiešsaistes nodarbība “No-zīmes: Kas nosaka mākslas un kolekciju vērtību?” izmanto video stāstījumus, darbošanos grupās un aicina dalībniekus uz viedokļu apmaiņu, lai rosinātu diskusiju par mākslas darbu vērtību.
news-image
No-zīmes: Kas ir muzejs?
Nodarbībā “No-zīmes: Kas ir muzejs?” sākumskolas klašu skolēniem ir iespēja izzināt, kādi ir galvenie muzeja darbības virzieni, kas ir muzeja krājums un ko muzejā iespējams apskatīt, tādējādi izzinot vēsturi un kultūru. Nodarbībā redzamie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.
news-image
No-zīmes: Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā?
Nodarbībā “No-zīmes: Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā?”  pamatskolas klašu skolēni izzin mākslas darba ceļu no ienākšanas muzejā līdz tā izstādīšanai sabiedrībai. Nodarbībā redzamie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.
news-image
No-zīmes: Vai klasiskā māksla vēl ir aktuāla?
Nodarbībā “No-zīmes: Vai klasiskā māksla vēl ir aktuāla?” vidusskolas klašu skolēni uzzina vairāk par mākslinieka profesiju un tuvāk iepazīst mākslas radīšanas daudzveidīgo procesu. Nodarbībā redzamie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.
news-image
No-zīmes: Kas ir mākslinieks?
Nodarbība “No-zīmes: Kas ir mākslinieks?” sākumskolas skolēnus iepazīstina ar mākslinieka profesiju, īpaši pievēršoties mākslinieku Aleksandras Beļcovas un Romana Sutas personību izzināšanai. Nodarbībā skatāmie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.
news-image
No-zīmes: Kas ir modernisms?
Nodarbībā “No-zīmes: Kas ir modernisms?” pamatskolas skolēni tiks iepazīstināti ar modernismu mākslā un tā galvenajām izpausmēm gan Rietumeiropā, gan Latvijā. Nodarbībā skatāmie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.
news-image
No-zīmes: Vai mākslā pastāv robežas?
Nodarbībā “No-zīmes: Vai mākslā pastāv robežas?” vidusskolas skolēni iepazīstas ar modernismu, meklē atbildes uz jautājumiem, kā un kāpēc mākslā rodas jauni redzējumi, kas veido atšķirības un veidokļu sadursmes starp dažādu paaudžu māksliniekiem. Nodarbībā skatāmie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.
Saistītās preses relīzes