Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā? Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā?
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs

No-zīmes:
Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā?

Nodarbības “No-zīmes: Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā?” ietvaros Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs vidusskolas klašu skolēniem piedāvā izzināt to, kā dizains ienāk mūsu ikdienā, kas ir labs dizains un kā izmantot burtus interjerā un navigācijas dizainā.

Nodarbības sākumā Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja vadītāja INESE BARANOVSKA iepazīstina skolēnus ar muzeju un tā darbību, kam seko grafikas un burtu dizaineres EVAS ABDUĻINAS stāstījums dizaina galvenajiem pamatprincipiem un burtu dizainu mūsu ikdienā. Izskatot dažādus piemērus, vidusskolēni caur konkrēta produkta iepakojuma paraugiem veido sarunu par burtveidolu ietekmi uz patērētāju izvēlēm. Turpinājumā dizaina krājuma glabātāja IEVA ZVEJNIECE iepazīstina ar navigācijas dizainu un veidiem, kā burti var papildināt interjeru un pilsētvidi. Nodarbības metodoloģijā uzsvars likts uz savstarpēju viedokļu apmaiņu, tā attīstot novērošanas spējas un kritisko domāšanu.

Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030" saturu atbilstošajai klašu grupai.

Kas ir "No-zīmes"?
Programma “No-zīmes” ietver 12 aizraujošas interaktīvas tiešsaistes nodarbības skolēniem četros mākslas muzejos. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs tuvāk iepazīt muzeja darbību, attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas, piemēram, krātuvēs, kā arī video formātā satikt dažādus kultūras nozares speciālistus – muzeju vadītājus, mākslas zinātniekus, restauratorus, izstāžu kuratorus un scenogrāfus, māksliniekus, dizainerus un citus. Projekts veidots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.

Papildu informācija:
Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”.

Informācija par norēķinu kārtību atrodama šeit.
Nodarbība iekļauta projekta "Latvijas skolas soma" programmā.

Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 3-5 minūtes pirms nodarbības sākuma.
Informācija par nodarbības tehnisko norisi atrodama šeit.

Minimālais dalībnieku skaits – 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā – 30.
Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu, angļu un krievu valodā izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus latviešu, krievu un angļu valodās.

Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas “No-zīmes” nodarbību pabeigšanu.

No-zīmes:
Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā?

Mērķauditorija

Vidusskolas vecuma skolēni (10.–12. klase)

Dalības maksa

3,00 EUR no skolēna

Norises ilgums

60 minūtes

Norises valoda

Latviešu

Norisei nepieciešamais

Dators ar programmu “Zoom” un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai)
Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

Pieteikšanās

Kristīne Šica,
E:
T: (+371) 60 001328

Atbalsta

KM

Mērķauditorija

Vidusskolas vecuma skolēni (10.–12. klase)

Dalības maksa

3,00 EUR no skolēna

Norises ilgums

60 minūtes

Norises valoda

Latviešu

Norisei nepieciešamais

Dators ar programmu “Zoom” un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai)
Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

Pieteikšanās

Kristīne Šica,
E:
T: (+371) 60 001328

Atbalsta

KM