Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā? Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā?
Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

No-zīmes:
Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā?

Nodarbībā “No-zīmes: Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā?” pamatskolas klašu skolēni izzin mākslas darba ceļu no ienākšanas muzejā līdz tā izstādīšanai sabiedrībai. Nodarbībā redzamie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.

Nodarbības sākumā Latvijas Nacionālā mākslas muzeja direktore MĀRA LĀCE iepazīstina skolēnus ar muzeju un tā darbību, kā arī stāsta par dažādajiem veidiem, kādos mākslas darbi nonāk muzejā. Turpinājumā gleznu restauratore-vecmeistare DITA MURZIŅA iepazīstina ar muzeja restauratoru darba specifiku un to, kādas darbības tiek veiktas, lai uzturētu un nākamajām paaudzēm saglabātu muzeja kolekciju. Savukārt, izstāžu kuratore LĪNA BIRZAKA-PRIEKULE izklāsta galvenos izstādes veidošanas posmus, ko papildina scenogrāfa REIŅA  SUHANOVA  ieskats izstādes scenogrāfijas tapšanas procesa aizkulisēs.             
Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030" saturu atbilstošajai klašu grupai. 

Kas ir "No-zīmes"?
Programma “No-zīmes” ietver 12 aizraujošas interaktīvas tiešsaistes nodarbības skolēniem četros mākslas muzejos. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs tuvāk iepazīt muzeja darbību, attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas, piemēram, krātuvēs, kā arī video formātā satikt dažādus kultūras nozares speciālistus – muzeju vadītājus, mākslas zinātniekus, restauratorus, izstāžu kuratorus un scenogrāfus, māksliniekus, dizainerus un citus. Projekts veidots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.

Papildu informācija:
Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”.

Informācija par norēķinu kārtību atrodama šeit.
Nodarbība iekļauta projekta "Latvijas skolas soma" programmā.

Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 3-5 minūtes pirms nodarbības sākuma.
Informācija par nodarbības tehnisko norisi atrodama šeit.

Minimālais dalībnieku skaits – 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā – 30.
Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu, angļu un krievu valodā izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus latviešu, krievu un angļu valodās.

Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas “No-zīmes” nodarbību pabeigšanu.

 

No-zīmes:
Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā?

Mērķauditorija

Pamatskolas vecuma skolēni (5.—9. klase)

Dalības maksa

2,50 EUR no skolēna

Norises ilgums

60 minūtes

Norises valoda

Latviešu

Norisei nepieciešamais

Dators ar programmu “Zoom” un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai)
Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

Pieteikšanās

E:
T: (+371) 67 324 461

Atbalsta

Kultūras Ministrija

Mērķauditorija

Pamatskolas vecuma skolēni (5.—9. klase)

Dalības maksa

2,50 EUR no skolēna

Norises ilgums

60 minūtes

Norises valoda

Latviešu

Norisei nepieciešamais

Dators ar programmu “Zoom” un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai)
Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

Pieteikšanās

E:
T: (+371) 67 324 461

Atbalsta

Kultūras Ministrija