Radošā meistarklase:
Purvīša tonis un triepiens. 2. diena
Vilhelms Purvītis, lai arī dzīves laikā konsekventi pieturējies Latvijas ainavas attēlojumam dažādos gadalaikos un apgaismojumā, darbu stilistikā ir pārsteidzoši mainīgs. Viņa daiļradē mainās krāsas uzlikšanas veids – no pavisam gluda un lazējoša līdz uzsvērtam, dinamiskam triepienam. Tieši izpildījuma maniere ir viens no izšķirošajiem faktoriem, kas katrai gleznai piešķir tās īpašo noskaņu.
Otra lieta, kas saistās ar krāsu uzlikšanu, ir tās tonis - gandrīz neviena no meistara izmantotām krāsām gleznās nav lietota tīrā veidā. Tās visas ir sajauktas, lai iegūtu niansi, kura nepieciešama konkrētai ainavai.
Darbnīca veidota kā vienots cikls, ietverot 3 nodarbības.
Kā rezultātā katram dalībniekam 3 nodarbību laikā taps sava individuālā glezna, kura balstīta uz Purvīša darba kompozīciju. Tajā izmantosim gan zināšanas, kas iegūtas gan par krāsām, gan to uzlikšanas veidu, gan redzēto izstādē.
Meistarklases veltītas šo aspektu iepazīšanai:
Otrā nodarbība:
Darbnīcā, praktiskajā daļā runājam par krāsu ķīmiju - par krāsu apli un toņa uzbūves principiem. Nostiprināsim, pabeigsim zīmējumu un veidosim pagleznojumu uz audekla lazējot (plāni gleznot). Darba gleznošanai izmantosim akrila krāsas, ar kurām noliksim tonālās krāsu attiecības un lielos laukumus. Izstādē atkārtoti iesim pētīt kādas krāsas, toņu gammas ir pielietojis Purvītis.
Nākamā nodarbība notiks 15. jūlijā.
Nodarbību vada muzejpedagoģe un māksliniece Patricija Brekte-Pannetier.