Radošā meistarklase:
Purvīša tonis un triepiens. 3. diena
Vilhelms Purvītis, lai arī dzīves laikā konsekventi pieturējies Latvijas ainavas attēlojumam dažādos gadalaikos un apgaismojumā, darbu stilistikā ir pārsteidzoši mainīgs. Viņa daiļradē mainās krāsas uzlikšanas veids – no pavisam gluda un lazējoša līdz uzsvērtam, dinamiskam triepienam. Tieši izpildījuma maniere ir viens no izšķirošajiem faktoriem, kas katrai gleznai piešķir tās īpašo noskaņu.
Otra lieta, kas saistās ar krāsu uzlikšanu, ir tās tonis - gandrīz neviena no meistara izmantotām krāsām gleznās nav lietota tīrā veidā. Tās visas ir sajauktas, lai iegūtu niansi, kura nepieciešama konkrētai ainavai.
Darbnīca veidota kā vienots cikls, ietverot 3 nodarbības.
Kā rezultātā katram dalībniekam 3 nodarbību laikā taps sava individuālā glezna, kura balstīta uz Purvīša darba kompozīciju. Tajā izmantosim gan zināšanas, kas iegūtas gan par krāsām, gan to uzlikšanas veidu, gan redzēto izstādē.
Meistarklases veltītas šo aspektu iepazīšanai:
Trešā nodarbība:
Gleznojuma turpināšana ar pastozām (biezām) krāsām, detaļu izstrādāšana. Izstādē pievērsīsim uzmanību biezajām krāsām Purvīša darbos. Izstādē pētam darbu fragmentus un izrunājam veidus, kā iespējams panākt faktūras. Radošais darbs - faktūru imitācija ar akrila krāsām (apžāvējot krāsas slāni ar fēnu, strādāt ar lazējošo metodi). Gleznas pabeigšana. Kopīga darbu izvērtēšana un grupas biedru atgriezeniskā saite.
Kopīgā grupas ekspress - izstāde uz muzeja kāpnēm, fotografēšanās.
Nodarbību vada muzejpedagoģe un māksliniece Patricija Brekte-Pannetier.