Kā šifrēt mākslas valodu? Kā šifrēt mākslas valodu?
Mākslas muzejs RĪGAS BIRŽA

No-zīmes:
Kā šifrēt mākslas valodu?

Sākumskolas vecuma skolēniem radīta interaktīva tiešsaistes nodarbība “No-zīmes: Kā šifrēt mākslas valodu?” iepazīstina ar dažādās pasaules kultūrās atšķirīgi izmantotām zīmēm un simboliem. Izmantojot video stāstījumus, spēļu elementus, zīmēšanas uzdevumus, atvērtus jautājumus un 360 grādu fotoattēlus, nodarbībā pētīsim, kā atpazīt un izzināt mākslas pasauli sev apkārt.

Nodarbības pirmajā daļā Mākslas muzeja RĪGAS BIRŽA vadītāja DAIGA UPENIECE iepazīstina ar muzeju, kam seko mākslinieces un muzejpedagoģes DIĀNAS DIMZAS-DIMMES stāstījums par rakstu zīmju un simbolu lietojumu Senajā Ēģiptē un Latvijā vienīgo ēģiptiešu mūmiju. Muzeja krājuma glabātāja BAIBA UBURĢE atklāj, kādus dabas simbolus izmanto Japānas kultūrā, kā arī ieved dalībniekus krāšņajā kimono pasaulē. Savukārt, izstāžu kuratore VITA BIRZAKA skaidro, ko mēs varam atšifrēt, apskatot itāļu mākslinieku tēlniecību. Noslēgumā mākslas muzeju izglītības darba vadītājas ELĪNAS BĒRZIŅAS stāstījums rosina dalībniekus uz pārdomām par to, kā zīmes veido mākslas valodu un aicina mūs uz sarunu ar mākslu.

Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030" saturu atbilstošajai klašu grupai. 

Kas ir "No-zīmes"? 
Programma “No-zīmes” ietver 12 aizraujošas interaktīvas tiešsaistes nodarbības skolēniem četros mākslas muzejos. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs tuvāk iepazīt muzeja darbību, attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas, piemēram, krātuvēs, kā arī video formātā satikt dažādus kultūras nozares speciālistus – muzeju vadītājus, mākslas zinātniekus, restauratorus, izstāžu kuratorus un scenogrāfus, māksliniekus, dizainerus un citus. Projekts veidots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.

Papildu informācija:
Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”.

Informācija par norēķinu kārtību atrodama šeit.
Nodarbība iekļauta projekta "Latvijas skolas soma" programmā.

Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 3–5 minūtes pirms nodarbības sākuma.
Informācija par nodarbības tehnisko norisi atrodama šeit.

Minimālais dalībnieku skaits – 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā – 30.
Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu, angļu un krievu valodā izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus latviešu, krievu un angļu valodās.

Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas “No-zīmes” nodarbību pabeigšanu.

No-zīmes:
Kā šifrēt mākslas valodu?

MĒRĶAUDITORIJA:

Sākumskolas vecuma skolēni (1.–4. klase)

DALĪBAS MAKSA:

2,50 EUR no skolēna

NORISES ILGUMS:

60 minūtes

NORISES VALODA:

Latviešu

NORISEI NEPIECIEŠAMAIS:

Dators ar programmu “Zoom” un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai)
Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

PIETEIKŠANĀS:

Lilita Pudule
T: (+371) 67 226467
E:

Anna Emsiņa
T: (+371) 67 357536
E:

ATBALSTA:

Kultūras Ministrija

MĒRĶAUDITORIJA:

Sākumskolas vecuma skolēni (1.–4. klase)

DALĪBAS MAKSA:

2,50 EUR no skolēna

NORISES ILGUMS:

60 minūtes

NORISES VALODA:

Latviešu

NORISEI NEPIECIEŠAMAIS:

Dators ar programmu “Zoom” un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai)
Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

PIETEIKŠANĀS:

Lilita Pudule
T: (+371) 67 226467
E:

Anna Emsiņa
T: (+371) 67 357536
E:

ATBALSTA:

Kultūras Ministrija