Kas nosaka mākslas un kolekciju vērtību? Kas nosaka mākslas un kolekciju vērtību?
Tiešsaistē
Mākslas muzejs RĪGAS BIRŽA

No-zīmes:
Kas nosaka mākslas un kolekciju vērtību?

Vidusskolēniem radīta interaktīva tiešsaistes nodarbība “No-zīmes: Kas nosaka mākslas un kolekciju vērtību?” izmanto video stāstījumus, darbošanos grupās un aicina dalībniekus uz viedokļu apmaiņu, lai rosinātu diskusiju par mākslas darbu vērtību.

Nodarbības laikā Mākslas muzeja RĪGAS BIRŽA vadītāja Daiga Upeniece iepazīstina ar muzeju un skaidro, kā veidojusies un turpina attīstīties muzeja ārzemju mākslas kolekcija. Laikmetīgās mākslas kolekcijas glabātāja Astrīda Rogule iezīmē mākslas tirgus tendences un faktorus, kas veido mākslas darbu vērtību. Nodarbības noslēgumā izstāžu kuratore un mākslas zinātniece Auguste Petre stāsta par vienu īpašu mākslinieka Kloda Monē (Claude Monet, 1840–1926) gleznu un to, kāpēc Monē darbi vēl joprojām ir vērtīgi, aicinot kopīgi izvērtēt darbu vērtības pieauguma cēloņus.

Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030” saturu atbilstošajai klašu grupai.

Kas ir “No-zīmes”?

Programma “No-zīmes” ietver 15 aizraujošas interaktīvas tiešsaistes nodarbības skolēniem četros mākslas muzejos. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs tuvāk iepazīt muzeja darbību, attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas, piemēram, krātuvēs, kā arī video formātā satikt dažādus kultūras nozares speciālistus — muzeju vadītājus, mākslas zinātniekus, restauratorus, izstāžu kuratorus un scenogrāfus, māksliniekus, dizainerus un citus. Projekts veidots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.

Papildu informācija

  • Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”.
  • Informācija par norēķinu kārtību atrodama šeit. Nodarbība iekļauta projekta “Latvijas skolas soma” programmā.
  • Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 3—5 minūtes pirms nodarbības sākuma. Informācija par nodarbības tehnisko norisi atrodama šeit.
  • Minimālais dalībnieku skaits — 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā — 30.
  • Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu un angļu valodās (dažām nodarbībām arī krievu valodā) izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus.
  • Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas “No-zīmes” nodarbību pabeigšanu.

No-zīmes:
Kas nosaka mākslas un kolekciju vērtību?

Mērķauditorija

Vidusskolas vecuma skolēni
(10.–12. klase)

Norises valoda

Latviešu

Norises ilgums

60 minūtes

Dalības maksa

3,00 EUR no skolēna grupā

Norisei nepieciešamais

Dators ar programmu “Zoom” un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai)
Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

Pieteikšanās

Ieva Velberga 
T: (+371) 67 226 467
E:   

Atbalsta

KM test test

Jaunumu vēstkopa skolotājiem

Regulāri jaunumi par izglītības piedāvājumu skolēniem un skolotājiem

Mērķauditorija

Vidusskolas vecuma skolēni
(10.–12. klase)

Norises valoda

Latviešu

Norises ilgums

60 minūtes

Dalības maksa

3,00 EUR no skolēna grupā

Norisei nepieciešamais

Dators ar programmu “Zoom” un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai)
Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

Pieteikšanās

Ieva Velberga 
T: (+371) 67 226 467
E:   

Atbalsta

KM test test

Jaunumu vēstkopa skolotājiem

Regulāri jaunumi par izglītības piedāvājumu skolēniem un skolotājiem