Vai mākslā pastāv robežas? Vai mākslā pastāv robežas?
Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejs

No-zīmes:
Vai mākslā pastāv robežas?

Nodarbībā “No-zīmes: Vai mākslā pastāv robežas?” vidusskolas skolēni iepazīstas ar modernismu, meklē atbildes uz jautājumiem, kā un kāpēc mākslā rodas jauni redzējumi, kas veido atšķirības un veidokļu sadursmes starp dažādu paaudžu māksliniekiem. Nodarbībā skatāmie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.

Nodarbības ievadā Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzeja vadītāja NATĀLIJA JEVSEJEVA iepazīstina ar muzeju un tā darbību. Turpinājumā mākslas zinātnieks EDUARDS DOROFEJEVS atklāj modernisma aizsākumus Latvijā 20. gadsimta sākumā, savukārt muzeja vadītāja NATĀLIJA JEVSEJEVA iepazīstina ar Rīgas mākslinieku grupu un to, kā tā laika novatoriskās mākslas izpausmes tika uzņemtas sabiedrībā. To ilustrē dzejnieka KIRILA ĒČA lasītais mākslinieka Jēkaba Kazāka sarakstītais ievads Rīgas mākslinieku grupas izstādes katalogam. Nodarbības noslēgumā Mākslas muzeja Jauniešu kluba biedri un skolēni DĀRTA RAUDZEPA un SAMUELS OZOLIŅŠ diskutē par modernās un tradicionālās mākslas galvenajām atšķirībām.

Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030" saturu atbilstošajai klašu grupai. 

Kas ir "No-zīmes"?
Programma “No-zīmes” ietver 12 aizraujošas interaktīvas tiešsaistes nodarbības skolēniem četros mākslas muzejos. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs tuvāk iepazīt muzeja darbību, attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas, piemēram, krātuvēs, kā arī video formātā satikt dažādus kultūras nozares speciālistus – muzeju vadītājus, mākslas zinātniekus, restauratorus, izstāžu kuratorus un scenogrāfus, māksliniekus, dizainerus un citus. Projekts veidots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.

Papildu informācija:
Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”.

Informācija par norēķinu kārtību atrodama šeit.

Nodarbība iekļauta projekta "Latvijas skolas soma" programmā.

Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 3-5 minūtes pirms nodarbības sākuma.
Informācija par nodarbības tehnisko norisi atrodama šeit.

Minimālais dalībnieku skaits – 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā – 30.
Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu, angļu un krievu valodā izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus latviešu, krievu un angļu valodās.

Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas “No-zīmes” nodarbību pabeigšanu.

No-zīmes:
Vai mākslā pastāv robežas?

Mērķauditorija

Vidusskolas vecuma skolēni (10.-12. klase)

Dalības maksa

3,00 EUR no skolēna

Norises ilgums

60 minūtes

Norises valoda

Latviešu

Norisei nepieciešamais

Dators ar programmu “Zoom” un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai)
Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

Pieteikšanās

E:
T: (+371) 67 288 800

Mērķauditorija

Vidusskolas vecuma skolēni (10.-12. klase)

Dalības maksa

3,00 EUR no skolēna

Norises ilgums

60 minūtes

Norises valoda

Latviešu

Norisei nepieciešamais

Dators ar programmu “Zoom” un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai)
Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

Pieteikšanās

E:
T: (+371) 67 288 800