Preses relīzes

Mediju pastaiga izstādē "Dizaina procesi tuvplānā: Pavasaris". Pirmā pop-up izstāde sērijā DMDM 35. gadu jubilejā

Norises laiks 02.05.2024.
Publicēts 22.04.2024.

Ceturtdien, 2024. gada 2. maijā, plkst. 12.00 Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs (Rīgā, Skārņu ielā 10) aicina žurnālistus uz mediju pastaigu izstādē “Pavasaris”, kas ievada jaunu četru pop-up izstāžu sēriju “Dizaina procesi tuvplānā”, veltītu muzeja 35. gadadienai.

2024. gada 2. maijs
plkst. 12.00

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs /
pastāvīgā ekspozīcija “Dizaina process” (3. stāvs)
Skārņu iela 10, Rīga

Dalībnieku reģistrācija: plkst. 11.30–12.00

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs (DMDM) šogad svin trīsdesmit piecu gadu jubileju, ko atzīmē ar pop-up izstāžu sēriju “Dizaina procesi tuvplānā”, veidotu sadarbībā ar biedrību “Dizaina eksporta alianse”. Projekta iecere ir inovatīvā formātā atspoguļot aktuālās norises latviešu mūsdienu dizainā, integrējot tās muzeja 3. stāva pastāvīgajā ekspozīcijā “Dizaina process”.

Cikla izstāžu koncepts un vizuālais noformējums rod iedvesmu kādā no četriem gadalaikiem – pavasarī, vasarā, rudenī vai ziemā, izceļot gan sezonai raksturīgo krāsu gammu, gan latviešu dizaina tradicionāli ciešo saistību ar organiskām formām, dabisku materiālu un faktūru lietojumu. Katrā izstādē tiks parādīti vairāku pazīstamo uzņēmumu “veiksmes stāsti”, izmantojot rūpīgu paraugu atlasi un audiovizuālus elementus.

Pirmā izstāde ar nosaukumu “Pavasaris” no 3. maija līdz 28. jūnijam piedāvās ieskatu tādu zīmolu kā “Vaidava Ceramics”, “Mammalampa”, “Articul” (Rīgas Krēslu fabrika), “Madara Cosmetics”, “Mint” un “Livette’s Wallpaper” darbībā, asociatīvi rosinot apmeklētājus domāt par pirmajiem zaļajiem lapu asniem un svaigi uzartas zemes krāsām.

Mediju pastaigā piedalīsies:

  • Inese Baranovska, LNMM / Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja vadītāja – pastāstīs par DMDM jubilejas gada iniciatīvu sadarbībā ar biedrību “Dizaina eksporta alianse”, ieskicēs izstādes pavadošo pasākumu programmu;
  • Ieva Kalēja, izstādes kuratore, zīmola “Mammalampa” vadītāja, biedrības “Dizaina eksporta alianse” līdzdibinātāja, valdes priekšsēdētāja – iepazīstinās ar zīmolu “Design Latvia” un biedrības ideju, kā arī ar izstādes konceptu, radošo vīziju un ekspozīcijā pārstāvētajiem zīmoliem;
  • Miks Balodis, zīmola “Vaidava Ceramics” vadītājs, biedrības “Dizaina eksporta alianse” pārstāvis – runās par dalību projektā.

Pēc ievada uzrunām klātesošie dosies aplūkot pop-up izstādi kopā ar DMDM vadītāju Inesi Baranovsku, projekta kuratori Ievu Kalēju un “Vaidava Ceramics” vadītāju Miku Balodi, kuri sniegs komentārus ekspozīcijas iekārtojumam un tajā iekļauto zīmolu produktiem, izceļot būtiskākos akcentus. Pastaigas laikā žurnālisti varēs uzdot jautājumus, fotografēt un filmēt. Noslēgumā būs iespēja individuāli intervēt projekta īstenošanā iesaistītās personas.

Lai vienotos par interviju norisi citā dienā, lūgums sazināties ar DMDM komunikācijas speciālisti Līvu Kubulnieci, zvanot pa mobilo tālruni (+371) 28 381 129 vai rakstot uz e-pastu .

Par pop-up izstāžu sēriju “Dizaina procesi tuvplānā”

Projekta “Dizaina procesi tuvplānā” četras pop-up izstādes, nomainot viena otru, būs skatāmas līdz pat gada beigām. Visas īstenotas inovatīvā formātā, integrējot tās Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja (DMDM) 3. stāva pastāvīgajā ekspozīcijā “Dizaina process”, kas iepazīstina ar latviešu dizaina vēsturi kopš 20. gadsimta 60. gadiem. Cikla izstāžu koncepts un vizuālais noformējums top, rodot iedvesmu kādā no četriem gadalaikiem – pavasarī, vasarā, rudenī vai ziemā. Noskaņu veidos sezonai raksturīgā krāsu gamma, izceļot latviešu dizaina tradicionāli ciešo saistību ar organiskām formām, dabisku materiālu un faktūru lietojumu. Katrā izstādē tiks parādīti vairāku pazīstamo uzņēmumu “veiksmes stāsti”, izmantojot rūpīgu paraugu atlasi un audiovizuālus elementus. Īpaši sagatavotie video stāsti atklās ekspozīcijā redzamo zīmolu produktu tapšanas procesu un aizkulises.

Pirmā pop-up izstāde “Pavasaris” piedāvā ieskatu tādu zīmolu kā “Vaidava Ceramics”, “Mammalampa”, “Articul” (Rīgas Krēslu fabrika), “Madara Cosmetics”, “Mint” un “Livette’s Wallpaper” darbībā. Tās ideja un vizuālā valoda rosinās apmeklētājus domāt par pirmajiem zaļajiem lapu asniem un svaigi uzartas zemes krāsām.

Pop-up izstāžu sēriju papildinās izglītības programma, publiskās diskusijas, dizaina hakatons un – pirmoreiz muzeja vēsturē – divu konkursa kārtībā izvēlētu rezidējošo jauno dizaineru speciālie projekti.

Par sadarbību ar biedrību “Dizaina eksporta alianse”

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs Rīgā, kas mājo bijušās Jura baznīcas telpās, tika atvērts 1989. gada 6. jūlijā un kopš tā laika iemantojis apmeklētāju mīlestību gan ar bagātīgo latviešu lietišķās mākslas un dizaina mantojumu, gan mūsdienu Latvijas mākslinieku darbiem un ārzemju dizaina spilgtiem paraugiem. Atskatoties uz trīsdesmit pieciem darba gadiem, muzejs izvēlējies pievērst pastiprinātu uzmanību šodienai un dot savu ieguldījumu nākotnē, atbalstot biedrību “Dizaina eksporta alianse” centienos popularizēt zīmolu “Design Latvia”. Biedrības mērķis ir definēt Latvijas dizaina identitāti un aktualizēt dizaina nozīmību laikmetīgajā kultūrā. “Ar zīmes “Design Latvia” attīstīšanu plānojam ikkatram Latvijas iedzīvotājam vairot lepnumu par valsti un tajā radītiem produktiem, kā arī izmantot šo zīmi kā instrumentu Latvijas dizaina pozicionēšanai globālā kontekstā,” akcentē viena no biedrības pārstāvēm, zīmola “Kanttari” vadītāja Agnese Stalte.

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja pastāvīgo ekspozīciju regulāri papildina jaunākie latviešu dizaineru sasniegumi. Likumsakarīgi, ka jubilejas gadā starp muzejiskajām vērtībām kā gaidīti viesi tiks uzņemti tādi aktīvi strādājoši un eksportspējīgi zīmoli kā “Vaidava Ceramics”, “an&angel”, “Mammalampa”, “PAA vannas”, “Articul” (Rīgas Krēslu fabrika), “Mint”, “Stenders”, “Munio”, “Baibaglass”, “Kanttari”, “Nordi”, “Livette’s Wallpaper”, “Aretai”, “Madara Cosmetics” un citi.

Pop-up izstāžu projekts tapis pateicoties DMDM iniciatīvai un biedrības “Dizaina eksporta alianse” pārstāves Ievas Kalējas radošajai vīzijai, kura arī būs jubilejas sērijas kuratore. Grafisko identitāti ciklam veidos Liene Drāzniece. Abas mākslinieces guvušas plašu pieredzi, strādājot un vadot veiksmīgus uzņēmumus: Ieva Kalēja ir zīmolu “Mammalampa” un “DeTales” dibinātāja un dizainere, savukārt Liene Drāzniece ir kosmētikas ražotāja “Madara Cosmetics” līdzdibinātāja un vadošā dizainere.

Šī īpašā DMDM un biedrības “Dizaina eksporta alianse” sadarbība aktualizēs un veicinās izpratni sabiedrībā par dizaina procesu nozīmību katra ikdienas dzīvē. Caur pop-up izstāžu ciklu apmeklētāji gūs lielisku iespēju iepazīt un novērtēt izcilus latviešu dizaina zīmolu stāstus.

Izstādes kuratore:
Ieva Kalēja, biedrības “Dizaina eksporta alianse” līdzdibinātāja, valdes priekšsēdētāja, zīmolu “Mammalampa” un “DeTales” dibinātāja un dizainere

Grafiskais dizains:
Liene Drāzniece, grafikas dizainere, biedrības “Dizaina eksporta alianse” pārstāve, zīmola “Madara Cosmetics” līdzdibinātāja un galvenā dizainere

Darba grupa:
Inese Baranovska, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja vadītāja /
Latvijas Nacionālais mākslas muzejs
T: (+371) 67 830 900, E:

Ieva Zvejniece, Koka mākslas kolekcijas glabātāja /
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs, LNMM

Līga Brice, vecākā speciāliste /
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs, LNMM

Līva Kubulniece, komunikācijas speciāliste /
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs, LNMM
T: (+371) 28 381 129, E:

Izglītības programma:
Kortnija Māra Gurtlava, izglītības programmu kuratore /
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs, LNMM


Saistītās izstādes

Dizaina procesi tuvplānā: Pavasaris Dizaina procesi tuvplānā: Pavasaris
03.05.2024. - 07.07.2024.
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs
Pirmā pop-up izstāde sērijā DMDM 35. gadu jubilejā