Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Jaņa Rozentāla laukums 1, Rīga, LV-1010, Latvija
Latvijas māksla 1780–1915 Latvijas māksla 1780–1915 Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Latvijas māksla 1780–1915

Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenās ēkas pastāvīgā ekspozīcija parāda muzeja krājuma bagātību un savdabību, kā arī nacionālās mākslas izcilākos sasniegumus gadsimtu griezumā.
Latvijas māksla 1915–1940 Latvijas māksla 1915–1940 Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Latvijas māksla 1915–1940

Pirmais pasaules karš latviešu tautai atnesa smagus pārbaudījumus, kuri māksliniekos uzjundīja spēcīgu nacionālās pašapziņas vilni.
Latviešu modernisti Krievijā 20. gs. 20. un 30. gados Latviešu modernisti Krievijā 20. gs. 20. un 30. gados Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Latviešu modernisti Krievijā 20. gs. 20. un 30. gados

Pirmā pasaules kara gados daudzi latviešu mākslinieki nokļuva Krievijā, bet drīz pēc 1917. gada boļševiku apvērsuma vairums atgriezās Latvijā. Latviešu mākslinieki – Gustavs Klucis, Kārlis Johansons un Aleksandras Drēviņš – izvēlējās palikt Padomju Krievijā un iesaistīties krievu avangarda mākslas veidošanā.
Tēlniecības meistardarbi Tēlniecības meistardarbi Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Mazie mākslas pētnieki:
Tēlniecības meistardarbi

Programma “Mazie mākslas pētnieki” veidota īpaši pirmskolas vecuma bērnu auditorijai, lai uzsāktu un attīstītu draudzīgas un nākotnē vērstas attiecības ar muzeju un mākslas brīnumaino pasauli. Programmas mērķis ir aizraujošā un saistošā veidā iepazīstināt bērnus ar muzeja ēku, galvenajiem muzeja darbības aspektiem, ekspozīciju un mākslas vēsturi.
Imanta Lancmaņa māksla Imanta Lancmaņa māksla Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Audiogids:
Imanta Lancmaņa māksla

No 2022. gada 12. novembra līdz 2023. gada 26. februārim Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (LNMM) galvenajā ēkā (Rīgā, Jaņa Rozentāla laukumā 1) skatāma vērienīgā izstāde “Imanta Lancmaņa māksla”, kas veltīta mākslinieka daiļradei. Izstādes audiogids palīdz atklāt dažādas detaļas par Imanta Lancmaņa radošo darbību un konkrētiem darbiem.
Hiperreālisms Hiperreālisms Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Piektdienas meistardarbnīca:
Hiperreālisms

Unikāla iespēja aplūkot plašu hiperreālisma meistara Imanta Lancmaņa mākslas darbu klāstu, iepazīt tajos ietverto tēmu loku un mācīties gleznot, iedvesmojoties no autora daiļrades.
Skolotājs Lancmanis Skolotājs Lancmanis Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Nodarbība skolēniem:
Skolotājs Lancmanis

Nodarbība skolēniem izstādē “Imanta Lancmaņa māksla” veidota kā izzinoša iepazīšanās par mākslinieka personību un glezniecību gida pavadījumā, ietverot tematisku radošo uzdevumu otrajā daļā.
Brī-num-zemes Brī-num-zemes Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Radoša nodarbība mazākajiem:
Brī-num-zemes

Interaktīvā nodarbība pirmsskolas un sākumskolas audzēkņiem ar mērķi iepazīstināt ar muzeja un mākslas pasauli aizraujoša piedzīvojuma veidā.
Meklējot vērtību zīmes Meklējot vērtību zīmes Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Nodarbība skolēniem:
Meklējot vērtību zīmes

Nodarbība skolēniem izstādē “Vērtību zīmes” veidota kā aizraujoša orientēšanās un ideju ģenerēšanas darbnīca, pievēršot uzmanību naudas dizaina iedvesmas avotiem.
Dizains un pieejamība Dizains un pieejamība
Tiešsaistē
Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

No-zīmes:
Dizains un pieejamība

Tiešsaistes nodarbība “No-zīmes: Dizains un pieejamība” vidusskolas klašu skolēniem aktualizē tēmas, kas saistītas ar sociāli iekļaujošajiem pakalpojumiem un resursu pārvaldību pakalpojumu dizainā. Nozaru speciālistu video stāstījumi un uzdevumi, kas liek kritiski domāt, argumentēt savas domas, darboties grupā un “iekāpt citu cilvēku kurpēs”, apskatot jautājumus par vides dizaina risinājumiem, balstoties uz dažādu cilvēku vajadzībām.
Naudas dizains un māksla Naudas dizains un māksla
Tiešsaistē
Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

No-zīmes:
Naudas dizains un māksla

Pamatskolas vecuma bērniem tiešsaistes nodarbība “No-zīmes: Naudas dizains un māksla” veidota, lai parādītu un izskaidrotu, cik liela ir dažādu mākslu sintēze un speciālistu iesaiste, lai radītu gala produktu - naudu. Izmantojot video stāstījumus, spēles elementus ar dažādiem uzdevumiem, kuros nepieciešams meklēt pareizās atbildes, diskutēt, kritiski izvērtēt un sniegt savu viedokli, skolēni uzzina arī to, kā radoši izmanto atkārtoti lietojamus materiālus, aktualizējot ekoloģijas un reciklēšanas tēmas.

Uzzini par visiem muzeju jaunumiem