Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Jaņa Rozentāla laukums 1, Rīga, LV-1010, Latvija
Latvijas māksla 1780–1915 Latvijas māksla 1780–1915 Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Latvijas māksla 1780–1915

Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenās ēkas pastāvīgā ekspozīcija parāda muzeja krājuma bagātību un savdabību, kā arī nacionālās mākslas izcilākos sasniegumus gadsimtu griezumā.
Latviešu modernisti Krievijā 20. gs. 20. un 30. gados Latviešu modernisti Krievijā 20. gs. 20. un 30. gados Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Latviešu modernisti Krievijā 20. gs. 20. un 30. gados

Pirmā pasaules kara gados daudzi latviešu mākslinieki nokļuva Krievijā, bet drīz pēc 1917. gada boļševiku apvērsuma vairums atgriezās Latvijā. Latviešu mākslinieki – Gustavs Klucis, Kārlis Johansons un Aleksandras Drēviņš – izvēlējās palikt Padomju Krievijā un iesaistīties krievu avangarda mākslas veidošanā.
Latvijas māksla 1915–1940 Latvijas māksla 1915–1940 Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Latvijas māksla 1915–1940

Pirmais pasaules karš latviešu tautai atnesa smagus pārbaudījumus, kuri māksliniekos uzjundīja spēcīgu nacionālās pašapziņas vilni.
Latvijas māksla 1985–2000 Latvijas māksla 1985–2000 Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Latvijas māksla 1985–2000

80. gadi Latvijas mākslā bija nozīmīgu pārmaiņu periods. Par spilgtu mākslas epizodi kļuva neoekspresionisms: mākslinieki izvēlējās iespaidīgus darbu izmērus un attēloja milzīgas, patētiskas un deformētas figūras – dehumanizētās sabiedrības metaforas.
Senioru rīti muzejā Senioru rīti muzejā Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Senioru rīti muzejā

Piedāvājums interesentiem nesteidzīgā atmosfērā iedziļināties aktuālo izstāžu mākslas darbos un muzeja speciālista vadībā uzzināt gan par mākslinieku personību, gan arī par sociālo fonu un mākslas kontekstu, kas ietekmējuši viņu daiļradi un izveidojuši attiecīgā autora rokrakstu.
Mākslas interpretāciju veidi Mākslas interpretāciju veidi Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Vasaras skola bērniem:
Mākslas interpretāciju veidi

Latvijas Nacionālais mākslas muzejs aicina 7-12 gadus vecus bērnus vasaras laikā uz dienas skolu muzejā, kurā bērni tiks aicināti pētīt, sadarboties, zīmēt un veidot dažādās radošās aktivitātēs.
PURVĪTIS PURVĪTIS Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Radošās meistarklases:
PURVĪTIS

Vasaras radošās meistarklases veltītas izstādei "PURVĪTIS".
Labsajūtas maršruts Labsajūtas maršruts Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

Meditatīvs audio ceļvedis:
Labsajūtas maršruts

21. gadsimta dzīve lielai daļai sabiedrības saistās ar norisēm un satura patēriņu digitālajā vidē, kā arī ar regulāru satraukumu, pārslodzi, vienveidīgu sensoro pieredzi vai rutīnu. “Labsajūtas maršruts” ir aicinājums personīgākā veidā iepazīt mākslas muzeju, izbaudīt laiku vienatnē un mākslas mierpilnajā vidē, gūt alternatīvu sajūtu piedzīvojumu, veicinot savu apzinātību un mentālo labizjūtu.
Kas ir muzejs? Kas ir muzejs? Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

No-zīmes:
Kas ir muzejs?

Nodarbībā “No-zīmes: Kas ir muzejs?” sākumskolas klašu skolēniem ir iespēja izzināt, kādi ir galvenie muzeja darbības virzieni, kas ir muzeja krājums un ko muzejā iespējams apskatīt, tādējādi izzinot vēsturi un kultūru. Nodarbībā redzamie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.
Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā? Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā? Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

No-zīmes:
Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā?

Nodarbībā “No-zīmes: Kāds ir mākslas darba ceļš muzejā?” pamatskolas klašu skolēni izzin mākslas darba ceļu no ienākšanas muzejā līdz tā izstādīšanai sabiedrībai. Nodarbībā redzamie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.
Vai klasiskā māksla vēl ir aktuāla? Vai klasiskā māksla vēl ir aktuāla? Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

No-zīmes:
Vai klasiskā māksla vēl ir aktuāla?

Nodarbībā “No-zīmes: Vai klasiskā māksla vēl ir aktuāla?” vidusskolas klašu skolēni uzzina vairāk par mākslinieka profesiju un tuvāk iepazīst mākslas radīšanas daudzveidīgo procesu. Nodarbībā redzamie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.

Uzzini par visiem muzeju jaunumiem